úterý 5. října 2010

Nightwish: klasika žánru dosud nezemřela

Nightwish jsou jednou z nejznámějších kapel, kde proběhla dramatická změna na postu zpěvačky. Fanoušci se od té doby rozdělují na dva tábory: jedni uctívají Tarju a druzí Anette. Ale o tom se bavit nebudeme.



Ta holka : Tarja Turunen (do 2005) / Anette Olzon (2007 - 2013), Floor Jansen (2013 - nyní)
Založeno: 1996
Země původu: Finsko
Žánr: symphonic/power metal
Diskografie: Angels Fall First (1997), Oceanborn (1998), Wishmaster (2000), Century Child (2002), Once (2004), Dark Passion Play (2007), Imaginaerum (2011)
Loved tracks: Wishmaster, Moondance, Bless The Child, Feel For You, Master Passion Greed, Slow Love Slow (!!!!)

Website: www.nightwish.com

Co napsat o Nightwish, které většina mně známých metalových posluchačů automaticky řadí mezi svoje oblíbené kapely? Rovněž se jedná o jednu z mých nejoblíbenějších skupin, která se mi vytrvale prohazuje na druhém/třetím místě v žebříčku poslechu s jinou severskou metalovou sebrankou Tristania. A poznamenávám, že po lehkém šoku si mě Nightwish získali i značně propracovaným albem z roku 2007 "Dark Passion Play", i když mnoho mých známých novou zpěvačku Anette Olzon hned odsoudilo. Naživo prý za nic nestojí atd. Mně se ten materiál na posledním CD docela zamlouvá a živě jsem neviděla ani Anette, ani Tarju... i když, no, album číslo jedna je pro mě prostě už roky Wishmaster (dvojka Once) a hotovo.

Nightwish znám vlastně už mraky let. Kdysi v prváku (tuším 2002?) mi kamarád pustil CD Oceanborn se slovy: "Hele, to si poslechni, budeš uchcávat!" On sám jel v podobné hudbě už dost dlouho a odhadl mě dobře. V té době mi byli nejbližší asi jen HIM a RHCP a marně jsem čekala, že mě jednou zasáhne blesk boží prozřetelnosti a já se do nějaké kapely fakt zabouchnu (kdo by řekl, že to bude hned za rok, že *infantilní smích, který pochopí pouze fanoušci Evanescence*).

Zlý finský metal s ženským vokálem mě opravdu chytil. Byl to první z dlouhé řady mých metalových hřebíků do rakvičky. Tehdy Nightwish samozřejmě nebyli tak masově rozšíření, protože v Bravíčku se psalo jen o Backstreet Boys a Britneyině panenství a jaký jiný časopis by si koupil šestnáctiletý pubescent, když Spark stál tolik a internety jsme doma ještě neměli...? Ale i když jsem Nightwish nikdy nepropadla natolik, abych navštívila živý koncert a znala data narození a bydliště všech členů kapely, rozhodně doporučím jak starší, tak novější desky - každá má něco zvláštního do sebe. Dnes už je to klasika.
Publikováno 8.4.2009

2 komentáře:

  1. Nightwish s Tarjou jsem milovala.Pak jsem si pustila Dark Passion Play a měla jsem chuť to CD okamžitě vyhodit, rozkousat a nevím co ještě.

    Ale prostě, Tuomas je básník hudby, musela jsem mu dát šanci na Imaginariu. A, éjhle. Anette pochopila že dělat Covery po Tarje není dobrý nápad, to co za Mikrofonem s Marcem dělají, je geniální (viz Scaretale, I want My tears Back..atd, atd..)

    Tak že, mám najednou místo jednoho oblíbenéto interpreta interprety dva, proto že Tarjino druhé album "What Lies Beneath" je prosťě mňam, Imaginarium je taky mňam.... doporučuji oboje. :)
    Bea-Mall

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oh bože, Scaretale a taky Slow Love Slow, to jsou nejlepší věci. Na třetí stranu - Nightwish s Floor Jansen u mně mají mnoho bodů za live DVD a nehorázně se těším, co z nich vypadne dál...

      Vymazat